موارد کلی موثر در مثبت اندیشی
نوشته شده توسط : اندرزگو

۱. هنگام صحبت تنها از واژه‌های مثبت استفاده کنید
اگر مدام به خودتان بگویید «نمی‌توانم»، خودتان را متقاعد می‌کنید که واقعا ناتوان هستید. به خودتان بگویید به خوبی از عهده‌ی کارها برمی‌آیید یا دست‌کم همه‌ی تلاش‌تان را می‌کنید.

۲. افکار منفی را دور کنید
هنگامی که روحیه‌تان ضعیف است اجازه ندهید افکار و احساسات منفی آزارتان بدهند. حتی تنها برای چند ساعت در روز افکار منفی را از خودتان دور کنید و فقط روی جوانب مثبت زندگی‌تان تمرکز کنید.

۳. از واژه‌هایی استفاده کنید که احساس قدرت و موفقیت را در شما بیدار می‌کنند
سعی کنید افکارتان را با واژه‌هایی بیان کنید که باعث می‌شوند احساس قدرت و شادی داشته باشید و حس کنید زندگی‌تان تحت کنترل خودتان است. سعی کنید به جای واژه‌هایی که به شما احساس شکست یا بی‌کفایتی می‌دهند، روی واژه‌های مثبت تمرکز کنید.

۴. از جملات الهام‌ بخش و عبارات تأکیدی مثبت استفاده کنید
یکی از محبوب‌ترین تمرینات مثبت‌اندیشی، تکرار جملات تأکیدی مثبت است. یعنی در فواصل زمانی منظم عبارت مثبتی مانند «من لایق خوشبختی هستم» یا «من ارزش عشق ‌ورزیدن را دارم» را با خودتان تکرار کنید. باور داشتن به صحت این عبارات و یادآوری آنها به خودتان باعث می‌شود دید مثبت‌تری نسبت به زندگی داشته باشید.

۵. افکارتان را هدایت کنید
روان‌شناسان از این روش زیاد استفاده می‌کنند. هنگامی که احساس ضعف یا اضطراب دارید این کار به شما کمک می‌کند کنترل افکار خود را به دست بگیرید. به یک رؤیای خوشحال‌کننده فکر کنید، یک تصویر ذهنی مثبت بسازید یا به عوامل خارجی واکنش‌های مثبت نشان بدهید تا احساسات بد را تحت کنترل در بیاورید.

۶. شک نکنید خودباوری و موفقیت به هم وابسته‌اند
هیچ چیز به اندازه‌ی اینکه «خودتان را باور کنید» به موفقیت‌تان تحقق نمی‌بخشد. اگر قرار است به چیزی شک کنید به افکار منفی و ضعف‌هایتان شک کنید و باور کنید در رسیدن به همه‌ی اهداف‌تان موفق خواهید بود.

 

۷. اشتباهات گذشته را تجزیه و تحلیل کنید
مثبت فکر کردن به معنای انکار اشتباهات‌تان نیست. به جای این کار، برای فکر کردن به مسائلی که شما را به موقعیت کنونی‌تان کشانده است به خودتان کمی زمان بدهید تا در آینده از اشتباهات مشابه پرهیز کنید و دید مثبت‌تری نسبت به آینده داشته باشید.

۸. به خودتان اعتماد کنید
بیشتر وقت‌ها زمانی که احساس ناامیدی و ناراحتی می‌کنیم، به جای اینکه بابت کارهایی که تاکنون درست انجام داده‌ایم به خودمان اعتماد کنیم، تنها روی مسائل منفی و اشتباهاتی که مرتکب شده‌ایم تمرکز می‌کنیم. حتی اگر بعضی کارها را خراب کرده‌اید، برای کارهایی که تا حالا به خوبی انجام داده‌اید به خودتان اعتماد کنید.




:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: